Polski ruch antyszczepionkowy
znacznie urósł w siłę w ciągu ostatnich dwóch lat za sprawą kilku coraz
bardziej rozpoznawalnych i zdeterminowanych działaczy. Legitymizowanych od pewnego czasu także przez poważne instytucje. Kim są
duchowi przywódcy polskich antyszczepionkowców?

Zdjęcie za: nczas.com z późn. zm.

Antyszczepionkowcy jako aktywiści
społeczno-polityczni dążą do zniesienia obowiązku szczepień dla
niepełnoletnich. Podważają też korzyści płynące z ich stosowania, bazując na błędach merytorycznych i poznawczych (szerzej temat ten rozwinięty jest w tej książce). W niektórych krajach odnieśli
już duże „sukcesy”, przyczyniając się do epidemii odry w Niemczech,
Włoszech
czy Rumunii.
W Polsce
natomiast doszło do wielu zachorowań na żółtaczkę pokarmową wywołaną wirusem zapalenia
wątroby typu A (WZWA). Wprawdzie szczepienie przeciw WZWA nie jest obowiązkowe,
ale ogólne zniechęcanie ludzi do szczepień przez działania antyszczepionkowców
stwarza dobrą atmosferę do takich masowych zakażeń.
Justyna Socha
Justyna Socha, fot. Jędrzej Nowicki; tok fm

Istotnym elementem propagandowym działaczy antyszczepionkowych jest szerzenie nieprawdziwych informacji na
temat rzekomych niepożądanych objawów poszczepiennych Najczęściej
zaliczają do nich m.in. autyzm i nowotwory. Kiedy przyjrzeć się dokładnie przykładom
podsuwanym przez antyszczepionkowców jako niepożądane objawy poszczepienne, na ogół okazuje
się, że są zmyślone, przekoloryzowane lub nie mają nic wspólnego ze
szczepieniami. Badania naukowe na które się powołują, okazują się być zmanipulowane
lub przeprowadzone niezgodnie z metodologią naukową i są wycofywane z czasopism
naukowych (np. tu i tu).

Justyna Socha

Najbardziej oficjalną
przedstawicielką społeczności antyszczepionkowej w Polsce jest Justyna Socha ze
stowarzyszenia STOP NOP. Poznańska agentka ubezpieczeniowa. W polityce
zaistniała podczas wyborów parlamentarnych, które odbywały się jesienią 2015
roku. Startowała do sejmu z list ruchu Kukiz’15 w Poznaniu. Poniosła
porażkę – Poznaniacy nie obdarzyli jej zaufaniem i nie zdobyła mandatu. Co
więcej, wzbudziła otwartą niechęć mieszkańców miasta, którzy organizowali akcje
skierowane przeciwko jej działalności. Przykładem są rozwieszone w
różnych dzielnicach wlepki.

Antyszczepionkowcy Justyna Socha Kukiz
SSN

Justyna Socha mimo przegranej w
wyborach odniosła kilka sukcesów. Jednym z nich był marsz
antyszczepionkowców
w stolicy w 2017 roku, który przyciągnął, według
różnych szacunków, od kilkuset do nawet tysiąca osób (a zdaniem organizatorów do
10 tys. osób). Socha swoje pięć minut sławy miała także przy okazji uprowadzenia
dziecka ze szpitala w Białogardzie. Zostało porwane aby nie podano mu
szczepionki i nie przeprowadzono innych, standardowych po porodzie procedur
medycznych. Szefowa STOP NOP występowała wówczas w mediach jako ideowa
obrończyni antyszczepionkowych rodziców. Następnie organizowała solidarnościowe protesty, które jednak wbrew zapowiedziom nie przyciągnęły wielu
osób. Sama twierdzi, że działała w dobrej intencji.

Jerzy Zięba

Mniej oficjalnym, ale za to
zdecydowanie bardziej rozpoznawalnym przywódcą antyszczepionkowców w
Polsce jest Jerzy
Zięba
. Choć nie ma wykształcenia medycznego, biologicznego czy
biochemicznego, to gdy ktoś przypadkiem tytułuje go w ten sposób, on nie
wyprowadza z błędu
. Prowadzi swój sklep Visanto, w którym sprzedaje
suplementy diety o rzekomych właściwościach prozdrowotnych, a także urządzenia takie, jak strukturyzator wody (mające strukturyzować wodę, choć w
rzeczywistości zjawisko takie w ogóle nie istnieje). Kieruje też fundacją „Polacy
dla Polaków”, która „refunduje” olejki z marihuany (co ważne, nie ma silnych,
poważnych dowodów naukowych na ich skuteczność) rodzicom chorych dzieci
(pieniądze są zbierane od darczyńców). Olejki te kupić można (przynajmniej
jeszcze do niedawna) także w jego sklepie.
Jerzy Zięba
Wiosną 2017 roku Zięba organizował „Wiosnę
Zdrowia
” w katowickim Spodku, gdzie mimo zapowiadanych tłumów, publiczność
była stosunkowo nieduża. Nawet obecność  guru, skompromitowanego antyszczepionkowca Andrewa Wakefielda (który, jak się okazało w wyniku dziennikarskiego śledztwa, manipulował
wynikami badań by wykazać rzekome powiązania szczepień z autyzmem; jego
publikacja po wyjściu skandalu na jaw została wycofana z czasopisma)
nie przyciągnęła wielu gapiów. We wrześniu 2017 roku było o Jerzym Ziębie głośno
także dlatego, że na Kongresie Kobiet w Poznaniu pojawił
się
stragan z jego produktami. Zapowiadał wówczas, że chciałby brać udział
w następnych kongresach jako ekspert od zdrowia kobiet. Okazało się jednak, że
organizatorki (po fakcie) odcięły się od działań znachora. W zeszłym roku mieliśmy jeszcze jeden ogólnopolski skandal z Jerzym Ziębą na czele, kiedy Wprost opublikował artykuł: Jak znachor żeruje na śmierci znanych Polaków? Syn Grzegorza Miecugowa domaga się usunięcia materiału Jerzego Zięby. 
Przede wszystkim jednak Jerzy
Zięba zasłynął jako autor pseudonaukowej i pseudomedycznej książki „Ukryte
terapie. Czego ci lekarz nie powie”, polecającej niepotwierdzone metody
„leczenia”, które czasem mogą być potencjalnie groźne. Rady Jerzego są co
najmniej nietypowe, a często wręcz absurdalne. Osobom z chorobami serca odradza konsultację z
kardiologiem. Na swoim fanpage często udziela dziwnych zaleceń, np. brania soli
na bezsenność.

Jerzy Zięba

Dorota Czajkowska-Majewska

Kolejną ważną dla antyszczepionkowców postacią jest prof. Dorota Czajkowska-Majewska. To właśnie jej wypowiedź wygrała plebiscyt na Biologiczną Bzdurę Roku 2017. Na konferencji antyszczepionkowej, organizowanej przez fundację QTL, prof. Czajkowska-Majewska wygłosiła wykład pełen niepoważnych treści pseudomedycznych. Wśród nich znalazło się twierdzenie o tym, że szczepienia mogą zamieniać w cyborgi lub niewolników. Ciekawy jest fakt, że po jej wcześniejszym wykładzie na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim (gdzie oświadczała iż szczepienia produkowane są ze ścieków i obniżają odporność), władze uczelni odcięły się od wydarzenia.

Czajkowska-Majewska jest chętnie zapraszana do mediów głoszących niezweryfikowane lub przekoloryzowane treści. Są to na ogół kanały internetowe czy Telewizja Republika. Dyskusje z nią wyglądają groteskowo. Spisek o zabójczych szczepionkach traktowany jest przez prowadzących poważnie. Dla zapraszających Czajkowską-Majewską mediów z pewnością nie bez znaczenia jest jej legitymizujący tytuł neurobiologa i prof. nauk medycznych. Jednak środowisko naukowców i lekarzy nie utożsamia się z głoszonymi przez nią absurdami.

profesor Dorota Majewska
prof. Dorota Czajkowska-Majewska, Telewizja Republika

Lena Huppert

Lena Huppert nie jest postacią tak medialną, jak pozostałe. Ma jednak swój wpływ na działalność antyszczepionkowców w Polsce. Wspomniana wyżej fundacja QLT, która organizowała pseudomedyczne konferencje dające publiczność dla prof. Czajkowskiej-Majewskiej i innych, jest prowadzona właśnie przez Huppert. Odnotować należy, że Lena Huppert współpracowała z mężczyzną (co najmniej w ramach pseudomedycznych konferencji, gdzie był on prelegentem), o którym głośno było po śmierci 12-latka leczonego alternatywnie w jego ośrodku medycyny alternatywnej.

Paweł Kukiz/ruch Kukiz’15

Chociaż Paweł Kukiz znany jest przede wszystkim ze swojej kariery muzycznej, to w ogromnym stopniu przyczynił się do rozwoju ruchu antyszczepionkowego w Polsce. Na twierdzenie to składa się kilka dowodów. To właśnie ruch Kukiza (Kukiz’15) wystawił ze swoich list do wyborów parlamentarnych 2015 Justynę Sochę, ale nie tylko. Szefowa STOP NOP nie uzyskała mandatu, za to otrzymał go Jarosław Sachajko w okręgu chełmskim. Dzięki pełnionej funkcji posła próbował udostępnić antyszczepionkowcom sejm, jako miejsce na pseudonaukową konferencję. Ostatecznie została ona jednak wyrzucona. 
Dodatkowo dzięki Kukizowi do sejmu dostał się Liroy, kontrowersyjny muzyk, który także wspiera ruch antyszczepionkowy. Wszystko to razem zaowocowało stworzeniem Parlamentarnego Zespołu ds. Programu Szczepień Ochronnych Dzieci i Dorosłych, będącego w istocie polityczną strukturą antyszczepionkową. Należą do niej m.in.: Paweł Skutecki (Kukiz’15), Wojciech Bakun (Kukiz’15), Stefan Romecki (Kukiz’15) czy Robert Winnicki (obecnie niezrzeszony, do sejmu jednak dostał się z list Kukiz’15). Polsat News jakiś czas temu podsumował zakres kompetencji członków owego zespołu, czego wynik przedstawiony jest na poniższej grafice. Niektórzy złośliwie ruch Kukiz’15 nazywają też Krztuścem’15, właśnie ze względu na silną antyszczepionkowość.

Kukiz'15 antyszczepionkowcy
Polsat News

Hubert Czerniak i Jerzy Jaśkowski

Wspomnieć trzeba jeszcze o Hubercie Czerniaku i Jerzym Jaśkowskim. Wyłaniają się oni od czasu do czasu na powierzchnię rzeczywistości antyszczepionkowej, a swoje wyjątkowe pozycje zawdzięczają byciu z zawodu lekarzami. Jaśkowski promuje w sieci pogląd o szczepionkowym ludobójstwie. Innymi słowy, porównuje programy szczepień do masowego zabijania ludzi. Ma ograniczone prawo do wykonywania zawodu lekarza. Huber Czerniak (który także startował do sejmu z list Kukiz’15) z kolei borykał się z oskarżeniami o korupcję za branie łapówek. 

Co łączy większość działaczy antyszczepionkowych? Na pewno wiara w teorie spiskowe, groteskowe manipulacje i przekoloryzowaną pod tezę rzeczywistość. Wielu z nich ma też mniejsze lub większe problemy z prawem. Niektórzy za swą drogę kariery obrali zarabianie pieniędzy na niewiedzy innych, często chorych i szukających pomocy ludzi, którzy niejednokrotnie w skrajnej rozpaczy i strachu przed skutkami chorób lub śmiercią ślepo bronią swoich guru, sprzedawców fałszywej nadziei.

Hasła antyszczepionkowców są na ogół populistyczne. Nie są motywowane faktami, merytoryczną dyskusją czy rzetelną wiedzą. Odnoszą się za to do strachu i nienawiści (wobec lekarzy czy naukowców). Niemal każdy był kiedyś źle potraktowany przez pracowników NFZ, lekarzy lub po prostu system. Antyszczepionkowcy te gorzkie wspomnienia przemieniają w społeczno-polityczną siłę, która w całej Europie staje się coraz bardziej niebezpieczna.

Prowadzenie bloga naukowego wymaga ponoszenia kosztów. Merytoryczne przygotowanie do napisania artykułu to często godziny czytania podręczników i publikacji. Zdecydowałem się więc stworzyć profil na Patronite, gdzie w prosty sposób możecie ustawić comiesięczne wpłaty na rozwój bloga. Dzięki temu może on funkcjonować i będzie lepiej się rozwijać. Pięć lub dziesięć złotych miesięcznie nie jest dla jednej osoby dużą kwotą, ale przy wsparciu wielu z Was staje się realnym, finansowym patronatem bloga, dzięki któremu mogę poświęcać więcej czasu na pisanie artykułów.

 

Najnowsze wpisy

`

145 komentarzy do “Kim są przywódcy polskiego ruchu antyszczepionkowego?

    1. Cały artykuł to stek bzdur oparty na manipulacji,nie poparty żadnymi dowodami,zupelny brak obycia i wiedzy w temacie.

  1. "olejki z marihuany"?… z całym szacunkiem, ale coś tu się mocno nie zgadza… na pewno na poziomie terminologicznym, bo w obecnych marihuanofobicznych klimatach polityczno – społecznych za sprzedaż olejków z "marihuany" idzie się szybciej siedzieć, niż za dil narkotykami (innymi, niż alkohol)… może chodziło o olejki konopne, na temat których walorów prozdrowotnych istnieje faktycznie sporo rozbieżności zdań?…
    lubię czytać teksty tego bloga, ale ten drobny fragment uważam za mocno niedopracowany naukowo…
    pozdrawiać :)…

      1. Nieletni to osoba, która popełniła czyn zabroniony i w momencie owego czynu nie ukończyła 17 roku życia. Pisząc artykuł proszę zwracać uwagę na takie szczegóły. Powinien Pan napisać małoletni, bo to określa osobę do ukończenia 18 roku życia.

    1. Proszę poczytaj więcej na ten temat na pubmedzie, bo CBD akurat ma pozytywne działanie w kilku schorzeniach, porównywalne do konwencjonalnej farmakoterapii z lepszym profilem ADR. Brak oczywiście mechanizmu i mocnych badań klinicznych. Stosowałbym, ale na pewno nie ze sklepiku tego śmiecia.

    2. rozumiem… czyli gość dopuszcza się nadużycia terminologicznego w celach marketingowych… nie jest to bynajmniej jego pomysł, gdyż fraza "medical MJ" jest dość popularna, choć nienaukowa… najprawidłowiej byłoby po prostu "farmaceutyki z (na bazie) konopi"…
      rzecz w tym, że "marihuana" oznacza produkt /ziele, kwiatostany/ z konopi zawierających stosowną ilość THC, które ma walory, nazwijmy to rozrywkowe, choć na niektóre dysfunkcje działający też terapeutycznie… konopie zawierają również OBD, ale…
      tu jest pies pogrzebany… bo oleje z OBD zwykle /choć też nie zawsze/ są produkowane z odmian konopi mających niską zawartość THC, by uprawy nie popadały w konflikt z prawem na danym terenie… ale takie konopie to już nie marihuana…
      na ile wspomniany właściciel sklepu (chyba?) kłamie świadomie, na ile nie, to już trudno powiedzieć, bo misz-masz nazewniczy w tej dziedzinie jest naprawdę spory…
      pozdrawiać :)…

    3. widać jak mieszacie wszystko i kłamiecie, manipulujecie.Produkty Pana Jerzego działaja sprawdziłam na sobie więc przestańcie pier…Boli niektórych ,że jest produkt ,który działa to nie stosuj i się odwal.Czep się swej rodziny jak masz ze sobą jakiś problem człowieku jeden z drugim wtedy może odreagujesz nerwy.

    4. Kasza jaglana też jest zdrowa, ha, ha, ha. Jak ja kocham tę wiarę w moc suplementów i trawy, a zrównoważonej diety i aktywnego życia nikomu nie chce się prowadzić, po co, jest tabletka na to, proszek na tamto, olejek na wszystko.

    5. Olejki CBD nie są produkowane z marihuany tylko z konopi przemysłowej. sPRZEDAJE JE CHOCIAŻBY INSTYTUT WŁÓKIEN NATURALNYCH. Marihuana to są kwiatostany konopii narkotycznej a nie przemysłowej.

  2. Artykuł napisany dokładnie tak jak mówią antyszczepionkowcy. Wykazales się całkowitym brakiem wiedzy na temat medycznych zastosowań konopi indyjskich ale oczywiście trzeba było się wypowiedzieć.

    1. Był wśród nich pewien młody fanfaron, który opowiadał każdemu, komu tylko mógł, rozmaite historie o planetach, które sam rzekomo zwiedził. Od jednego rzutu oka zorientowałem się, że jest to zwyczajny oszust, i gdy nadarzyła się okazja, przygwoździłem jego kłamstwa. Miał on czelność opowiadać w mojej obecności o rzekomych mieszkańcach planety Borelii ze zbioru gwiazdowego w Orionie; twierdził, że żyją tam potwory, rozmiarami dorównujące górom, zwane Powołami dla niesłychanej powolności procesów życiowych, spowodowanej niską temperaturą i zlodowaceniem planety.

      – Wyobraźcie sobie, panowie – wołał – że kiedy w Egipcie panował Amenhotep VI z dynastii tebańskiej na Borelii spotkały się dwa Powoły. Pierwszy odezwał się: "co słychać?" – Potem zbudowano piramidy, Aleksander Macedoński podbił Azję i doszedł do Oceanu Spokojnego, Grecja została pokonana przez Rzym, powstało cesarstwo rzymskie narodu niemieckiego, szły wyprawy krzyżowe, islam walczył z chrześcijaństwem, toczyły się wojny Białej Róży z Czerwoną, wojna trzydziestoletnia i stuletnia… a drugi Powół wciąż jeszcze nie odpowiadał i dopiero kiedy Niemcy zwyciężyły Francję pod Sedanem, potwór na Borelii odrzekł: "nic nowego". Tak nieprawdopodobnie, niesłychanie wolno biegnie życie tych zdumiewających stworzeń; mogę to powiedzieć spokojnie, albowiem sam je widziałem i badałem.

      Tu wyczerpała się moja cierpliwość.

      – To, coś pan nam opowiedział – rzekłem zimno – jest niecnym kłamstwem.

      Gdy stałem się ośrodkiem powszechnej uwagi, wyjaśniłem:

      – Aleksander Wielki nigdy nie doszedł do Oceanu Spokojnego, bo jak doskonale wiadomo, zawrócił z drogi w roku 325 przed naszą erą.

  3. Co do Huberta Czerniaka to jakiś czas temu zebrałam sobie jego poglądy w jednym miejscu. Zabawne, że antyszczepy stawiają go sobie jako autorytet "naukowy". A już w ogóle dziwi mnie uwielbienie dla niego pokazywane przez matki autystyków, skoro Czerniak mówi, że dzieci z autyzmem to "zwierzątka nie ludzie" i "potencjalni przyszli mordercy własnych rodziców", które "kierują się w życiu tylko instynktem "jeść i przetrwać" i "nie mają możliwości rozdrodczych" (autentyczne cytaty z jego wystąpień, mam tego więcej bo sobie zbieram co ciekawsze). Co interesujące Czerniak twierdzi, że nie ma działaczy kobiet, także wśród antyszczepów, bo "kobiety to słaba płeć, która robi co im sie każe", poza tym taka kobieta "ze spermą mężczyzny przyjmuje jego DNA wiec jak masz dzieck oz kobietą, która przed tobą współżyła z kimś innym to dziecko bedzie tylko czesciowo twoje, bo bedzie mialo DNA poprzednich partnerów" i używa stwierdzeń "suka tknieta przez innego psa nie urodzi rasowych szczeniaków".
    No i gość widzi korelacje Katastrofa Smolenska <-> Szczepionki
    Dodatkowo jest antysemitą i rozpowszechnia tysiące antynaukowych bzdur

    1. Mogłabyś podlinkować te najgłupsze wypowiedzi Huberta Czerniaka albo inne źródła świadczące o tym, że nie wie, o czym mówi? Ostatnio jedna bliska mi osoba zaczęła intensywnie oglądać jego wypowiedzi w poczuciu, że "nabywa wiedzy", chciałbym ją wyprowadzić z błędu 😉

    2. człowieku śpij sobie dalej i się nie wierć! Fakt jest taki że nigdy się właściwie nie zapoznałeś jak jest nasz świat zbudowany i jak funkcjonuje! zacznij od najnowszych odkryć z dziedziny fizyki!

    3. Akurat z tym "ze spermą mężczyzny przyjmuje jego DNA wiec jak masz dzieck oz kobietą, która przed tobą współżyła z kimś innym to dziecko bedzie tylko czesciowo twoje, bo bedzie mialo DNA poprzednich partnerów" ma rację.
      Jest już kilka badań (w Polsce nieznanych), szukajcie na PM oraz innych anglojęzycznych stronach, że telegonia istnieje. Kto uczył się w szkole o epigenetyce ten będzie kumał o co chodzi.

  4. Mały komment
    Artykuł na bloga napisałeś. Ale nie popisałeś się tym razem. Te konopie, olejki i maryśki, troszku się jebły. Do pełnego obrazu brakło tylko pani profesor Urszuli Dudziak twierdzącej, że mycie miejsc intymnych to grzech, a może nawet zbrodnia na nienarodzonych. A tak w ogólności też uważam jak szacowna profesor, że od kąpieli i mycia dostaje się adidasa i częste mycie skraca życie. Jak widać na popularnych memach pan pOSIEŁ kacz stosuje się do tej zasady.

    1. ja cały czas przyjmuje olejek CBD na nowotwór mózgu- pomaga.
      Dodatkowo po radioterapii dostałem ataków padaczki – biorę i też pomaga. Wiec mam w du…e głupie dyskusje i badania.

  5. Przede wszystkim ruch antyszczepionkowy to domaganie się wolności obywatelskich i ludzkich. Domaganie się prawa do wyboru.
    Argument że w jakimś kraju ruchy antyszczepionkowe doprowadzily do epidemii jest niepoważny w swoich logicznych konsekwencjach. Osoby zaszczepione wszak nie zachorowały, a skoro tak to antyszczepionkowcy sami sobie zrobili krzywdę, więc szczepionkowców to nie powinjo martwić!

    1. Tu zakładasz że
      1. wszyscy zaszczepieni nabywają odporność.
      2. wszyscy mogą być zaszczepienie w odpowiednim momencie, wg kalendarza szczepień – czyli np dzieci nie przechodzą żadnych dodatkowych chorób odraczających szczepienia, albo nie wyjeżdżają za granicę.
      3. nie ma takich osób, które nie mogą być szczepione na przykład z powodu zaburzeń immunologicznych czyli odpornościowych, czy też z powodu leczenia ciężkiej choroby.
      Lub zakładasz że
      te osoby to margines, którym nie należy się przejmować..
      A może ja, w ramach wolności obywatelskich będę jechała 200/godzinę po pustej trasie – przecież nikogo nie powinno tam być. A jak ktoś się napatoczy; to jego sprawa.
      Między ludźmi nasza wolność kończy się tam, gdzie nasze postępowanie może zaszkodzić innym, a zwłaszcza tym słabszym.

    2. Nie zgodzę się z twierdzeniem, że sami sobie zaszkodzili… szkodzą swoim dzieciom i dzieciom, które zaszczepione być nie mogą z przyczyn medycznych. Pamiętajcie że osoba chora jest nosicielem, a im więcej nosicieli, tym większe prawdopodobieństwo, że nosiciel spotka niezaszczepioną osobę, również taką, której zaszczepić nie można. Skutki ponosi społeczeństwo jako całość, a koszty pokrywane są z kieszeni podatników

    3. "Argument że w jakimś kraju ruchy antyszczepionkowe doprowadzily do epidemii jest niepoważny w swoich logicznych konsekwencjach."

      Owszem, jeżeli mówimy (a mówimy) o logice "chłopskiego rozumu", tj. przekonaniu, że rzeczywistość jest prosta jak drut i jedynym narzędziem wymaganym do analizy problemów jest rozumowanie wewnątrz bardzo prostego schematu logicznego przy negacji potrzeby uzyskania większej ilości danych, zgłębienia specyfiki problemu. Oczywiście, takie podejście cechuje się niedojrzałością i jest wyrazem ignorancji oraz egocentryzmu. Można rzucić myśl i spytać się: "gdzie jest błąd w moim rozumowaniu", to jest zrozumiałe. Ale kto by się tam przejmował, lepiej nazwać stwierdzenie 'niepoważnym', bo przecież JA WIDZĘ błąd w rozumowaniu. A tu klops, rozumowanie jest błędne lub wybrakowane.

      Na czym polega wybrakowanie w tym konkretnym przypadku? Na niepełnym obrazie mechanizmu ochronnego, który pozbywa się z danej populacji chorób zakaźnych oraz chroni przed ich powrotem dzięki programowi szczepień. Otóż, drogi kolego, oprócz odporności jednostkowej istnieje coś takiego jak odporność grupowa. Szczepionki, jak zresztą wszystko, nie są skuteczne w 100%, ponadto są osoby które ze względów zdrowotnych zaszczepione zostać nie mogą. I dzięki temu, że zaszczepiona jest cała reszta, infekcja nie posiada dostatecznie rozległej sieci rozprzestrzeniania się i owe osoby, ofiary postronne, nie zachorują. To po pierwsze. Po drugie – zarazki mutują. Tworząc wewnatrz społeczeństwa populację nieszczepiących się, a więc chorych i nosicieli, otwierasz swoisty poligon ewolucyjny. W efekcie powstają nowe szczepy, odporne na dotychczasową szczepionkę. I bum, znowu chorują osoby zaszczepione. Nie wszystko jest takie oczywiste, jak to się wydaje na pierwszy rzut oka, polecam zejście ze szczytu krzywej wykresu Krugera-Dunninga.

    4. Aby mówić o logicznych konsekwencjach czegokolwiek, należy rozważyć wszelkie przesłanki. A Ty pominąłeś najważniejszą: odporność zbiorową. Zgadzam się z Tobą, że każdy ma pełne prawo do popełnienia samobójstwa i saomookaleczenia. Jednakże, to nie jest tylko tak, że proepidemik szkodzi wyłącznie sobie. Jest grupa ludzi, którzy z różnych powodów (np. terapii przeciwnowotworowej) nie mogą przyjąć szczepionki. W zdrowym, chronionym społeczeństwie grozi im niewiele, ale w świecie pełnym antyszczepionkowców, gdy pokonane choroby wracają do życia, może to zagrażać ich życiu. Innymi słowy mamy coś co nikomu nie szkodzi, ale wielu może uratować zdrowie i życie. W takich sytuacjach, w imię bezpieczeństwa, cywilizacja zwykła poświęcać część swojej wolności.

    5. Pamiętaj, że nie każdy może się zaszczepić. Nie każdy ma silny układ odpornościowy. Jeśli mam białaczkę to mam cierpieć bardziej, bo ktoś chce mieć wolność do zachowania na którąś z chorób zakaźnych?

    6. Masa słów, a epidemii w ten sposób wywołać nie sposób. Więc upraszam o rozsądek!
      Ponieważ w jakimś marginalnym procencie (ale jednak) powikłania poszczepienne się zdarzają, to oczekuję od szanownych dyskutantów iż przedstawią mi szacunki prawdopodobieństwa dzarzenia a) polegajacego na niezaszczepieniu i w związku z tym zarażeniu osoby która z jakiś przyczyn nie mogła być zaszczepiona i zderzenia b) będącego powiklaniami poszczepiennymi. Jeśli prawdopodobieństwo zdarzenia a) będzie wyzsze w sposób wykluczajacy błąd statystyczny od zdarzenia b) to przyznam Wam rację.

    7. " Osoby zaszczepione wszak nie zachorowały, a skoro tak to antyszczepionkowcy sami sobie zrobili krzywdę"

      No właśnie nie "sami sobie"

    8. Każda szczepionki PO kilku latach traci swoją móc i ludzie są tak jakby nie szczepieni. Ilu lekarzy, usługi medyczne nawet przy terapiach nowotworowych i jakoś nie słychać żeby ktoś się zaraził jakaś strasznie śmiertelna choroba czy wybuchła epidemia

    9. pewnie , ludzi , którzy chcą mieć wolność wyboru , co jest dobre a co złę dla ich dzieci są uważani za największe zło. to idźcie i się szczepcie . macie wybór . my też chcemy mieć , a artykuł napisany tylko dla rozgłosu i nie ma pokrycia w rzeczywistości. i nazywanie antyszczepami , to tylko chamstwo i nic więcej

    10. "Przede wszystkim ruch antyszczepionkowy to domaganie się wolności obywatelskich i ludzkich.Domaganie się prawa do wyboru."
      Gucio prawda! To domaganie się legalizacji nieszczepienia. Z tym prawem wyboru to tylko mydlenie oczu, bo i tak żaden z was nawet nie rozważa możliwości szczepień.

      "Argument że w jakimś kraju ruchy antyszczepionkowe doprowadzily do epidemii jest niepoważny w swoich logicznych konsekwencjach."
      Tak? A co się stało w Rumunii i we Włoszech? Tam z powodu odry umiera 1 na ok 500 chorych. Ile udokumentowanych przypadków zgonów z piwopo szczepies możesz podać?

      "Osoby zaszczepione wszak nie zachorowały, a skoro tak to antyszczepionkowcy sami sobie zrobili krzywdę, więc szczepionkowców to nie powinjo martwić!"
      Jakbyście sami sobie tylko krzywdę robili, to by nikt wam nic nie mówił. Problem w tym, że krzywdzicie niewinne osoby. Tak więc, im więcej potencjalnych zagrożeń, tym bardziej restrykcyjne przepisy.

    11. "Masa słów, a epidemii w ten sposób wywołać nie sposób. Więc upraszam o rozsądek!" – widzę, że włączyło się TL;DR… Skrócę: nie wszyscy mogą być zaszczepieni na każą możliwą chorobę. Szczególnie liczymy tu noworodki. Jeśli ktoś się nie zaszczepił przeciw czemuś bo uznał, że nie chce, albo np. jego rodzic tak uznał, to istnieje ryzyko, że już będąc nosicielem (ale jeszcze zanim pojawią się wyraźne objawy choroby) zarazi osoby nieszczepione. Noworodek, czy niemowlę z racji młodego, nie do końca wykształconego układu odpornościowego ma niestety duże szanse na ciężki przebieg choroby, wydłużony okres leczenia, powikłania, a nawet śmierć.

      To wszystko da się tu przeczytać, tylko trzeba się nieco wysilić, a nie założyć, że "jak dużo piszą, to pewnie leją wodę".

    12. Kojut – przestrzeliłeś sobie kolano, ale tak to już jest gdy ktoś przesiąkł marksizmem. Ze szczepieniami jest tak samo jak z jazda w pasach, czy wożeniem dzieci w foteliku.
      Bo niektórym ciężkomózgim trudno jest zrozumieć hasło "wolność wyboru" – gdy głosi je osoba zaszczepiona, która świadomie zaszczepiła swoje dzieci.

    13. Piotr Staszak – głupie. Przeczytałem trzy razy a że z bełkotu i słowotoku trudno konkret, więc napisałem "masa słów". Więc podobnie jak kolo Kojut – przestrzeliłeś sobie kolano.

      To teraz mi jeszcze opisz w jaki sposób z takich zachowań może dojść do epidemii?! – proste matematyczne wzory, albo zwięzły opis, niczego więcej nie oczekuję.

    14. Macieju, jeżeli w przytoczonych wyżej odpowiedziach nie widzisz konkretu, to oznacza, żeś nienachalny intelektualnie.

    15. Jeśli ktoś ma bialaczke to unia tłumow ludzi a nie zmusza innych zdrowych ludzi do ryzykowania zdrowiem i osłabiania układu immunologicznego szczepionką. Weim co mowie bo miałam w rodzinie chorego na białaczke i na myśl by nam nie przyszlo domagać się od ludzi zrowych sczepien bo "ja" jestem chory… po prostu się unika tłumów ludzi i ryzykownych zachowań.

  6. Jestem matką, której dziecko miało nop, nie wiedząc, że coś takiego nawet istnieje. Zrezygnowaliśmy ze szczepień dzieci całkowicie, dopiero niedawno dowiedziałam się o istnieniu stowarzyszenia STOP NOP. Dzieci przestały chorować, a jeśli nawet zachorują na ospę czy inną chorobę wieku dziecięcego, to przechodzą ją bardzo łagodnie.

    1. Jak się łagodnie przechodzi tężec albo polio?
      Oda potrafi być śmiertelna albo powodować niepełnosprawność.
      Odchorowanie "głupiej" ospy wietrznej to zwiększone ryzyko półpaśca w wieku dorosłym. Półpasiec może przejść w miarę łagodnie a może tez uczynić człowieka w sile wieku inwalidą.

  7. Autor to zwykły idiota. Podąża jak każda inna owca, brak samodzielnego myślenia. Szkoda tracić czasu na te kłamstwa. Widać że jest sponsorowany przez koncerny farmaceutyczne. Artykuł jak w komunistycznej prasie, bełkot, manipulacja, kłamstwa. Pewnie big-farma zleciła to napisać za duże pieniądze.

    To koncerny i reklamodawcy są panami radia ,telewizji i prasy.
    Gazeta która opublikuje wszystko co jej każą ,przynosi wstyd ,uczciwośi prasy i dziennikarstwa.
    Pisarzyk ,który napisał artykół o P> Jerzym Ziębie na medycynie zna się tylko z reklam.
    Lepiej być uzdrowionym choćby ,przez zielarza ,stolarza ,czy weterynarza ,niż uśmierconym przez ,,największą sławę ,( autorytet ) zgodnie z procedurami.
    W 2016 roku w Skorochowie ,poznałem człowieka ,któremu 10 profesorów i specjalistów powiedzieli ,że nogi nie da się uratować ,i będzie amputowana. A nogę uratował mu mu ktoś maścią za 13 zł.
    pamiętam słowa tego Pana.,, Ile warte są tytuły profesorskie, dyplomy ,skoro nie potrafią uratować nawet nogi.
    Dobrze że są ludzie którzy tłumaczą ,czym jest cholesterol ,miażdzyca ,odwodnienie itd zwykłym ludziom

    Wkleja zdjęcia nie podająć źródła-kłamstwa na temat Jerzego, ot co za problem edytować tekst i wkleić. Autor pseu książki haha on tak podaje merytoryczne argumenty, BADANIA NAUKOWE o które tak psioczych."Prowadzi swój sklep Visanto, w którym sprzedaje suplementy diety o rzekomych właściwościach prozdrowotnych, a także urządzenia takie, jak strukturyzator wody (mające strukturyzować wodę, choć w rzeczywistości zjawisko takie w ogóle nie istnieje)" o rzekomych? każdy dobry lekarz ci to powie, są dostępne badania na temat pozytywnych skutkach suplementacji witaminami, wie to każdy ogarnięty człowiek.
    Obejrzycjie sobie film zaszczepieni

    1. Powołujesz się na badania naukowe, a sam nie chcesz znać ich treści. Właśnie badania naukowe mówią o bezpieczeństwie i skuteczności szczepień.

    2. Które badania ? ja widzę np więcej skutków ubocznych… nie dość, że zachorowan jest nawet wiecej to mamy co 50 dziecko z autyzmem 🙂

    3. Proepidemicy są sponsorowani przez Big Pharma – przeciez oczywiste jest, że w interesie koncernów jest sprzedawać ciągle leki zamiast jednorazowych szczepionek.

  8. Nie ufam skrajnym wypowiedziom. Nic nie jest albo czarne albo białe. Chyba że czyjeś zdanie jest interesem mocno dochodowym. Manipulacja jest wszedzie i wszedzie tam gdzie jest strach oraz silne emocje ma możliwość wygrać. W takich momentach warto zaznajomić się z opiniami zwykłych ludzi. W tym przypadku zaniepokojonych rodziców których dzieci po zaszczepieniu mają poważne problemy.

    1. Spoko, weź sobie sprawdź czym jest fałszywa dychotomia a potem się wypowiadaj.
      Prawdopośrodkizm to plaga obecnego milenium.
      A pytanie przewrażliwionych madek to na pewno świetny sposób, żeby się więcej dowiedzieć o świecie.

    2. opinia rodziców nie powinna cię interesować, chyba, że rodzić jest związany z naukami medycznymi, jest lekarzem, studiował nauki biologiczne, nie ma schizofreni (nawet niezdiagnozowanej) i wie jak wyglądają statystyki działania szczepionek, dodatkowo wie doskonale jak działa układ immunologiczny zwierząt. Opinia takiego człowieka jest warygodna

  9. Miałem neurologiczne powikłania po szczepieniach. Jako mały dzieciak znałem swój organizm, bo trenowałem piłkę nożną. Znaczne pogorszenie koordynacji. To samo za każdym razem dla szczepionki błonica tężec krztusiec. To samo w 19 roku życia na 3 miesiące urwa! przed egzaminami wstępnymi na uczelnię. I ta odporność stada na krztusiec.Bełkot.

    1. "(…) Bełkot."

      Zgadzam się z Tobą całkowicie. Bełkoczesz jakieś niestworzone historie, których nigdzie nie da się zweryfikować. Dam Ci radę dla dobra ogółu: przestań bełkotać (chyba, że możesz swoje twierdzenia w jakikolwiek sposób udowodnić). Bo pisać bzdury wyssane z palca potrafi każdy, więc naprawdę nie musisz się tym chwalić publicznie.

      Marcin Piotr

  10. Jestem mamą dzieci,które mają zaburzenia ze spektrum autyzmu(dwoje autyzm dziecięcy,jedno Zespół Aspergera)i jedno całkowicie zdrowe.Wiek od 33 lat do 14 lat.Wszystkie były zaszczepione i nie uważam,aby jakiekolwiek szczepienia były przyczyną autyzmu.Moje dzieci mają lekką formę zaburzeń i można je określić mianem dziwaków,jednak twierdzę,że za ich zaburzeniami stoją przyczyny genetyczne.Tylko najmłodszy syn został prawidłowo zdiagnozowany w dzieciństwie,pozostałych zdiagnozowano gdy byli pełnoletni.Kiedy zaczęłam rozpytywać w rodzinie o różne,dziwne zachowania ich bliskich,to okazało się,że kilku wujów mojego ojca było dziwakami,a na podstawie opisu ich zachowań doszłam do wniosku,że mogli mieć jakąś łagodną wersję autyzmu.Mój ojciec urodził się w latach trzydziestych ubiegłego wieku ,więc jego wujowie urodzili się przed pierwszą wojną światową,a wtedy nikt nie biegał i nie szczepił dzieci,więc skąd ten autyzm!Druga sprawa:Dawno temu czytałam wspomnienia lekarki,która na początku lat siedemdziesiątych pracowała na kontrakcie w Libii,lekarka opisywała,jak ciężko przechodzą odrę libijskie dzieci,czasami choroba kończyła się śmiercią takiego dziecka.Ze słów lekarki wynikało,że tak ciężka postać odry jest związana z brakiem dostępu do szczepień.Lekarka twierdziła,że w Polsce dzięki szczepieniom nigdy nie spotkała się z tak ciężkim przebiegiem odry.Uważam,że osoby,które nie szczepią swoich dzieci narażają całe społeczeństwo nie tylko na poważne choroby,ale i na powikłania pochorbowe,które mogą być równie grozne,jak sama choroba.
    0

    1. Moje pokolenie nie było szczepionek. Moich dzievirwz nie. A jakoś nie słyszałam o powiklaniach czy śmierci. Powikłania występuje w przypadku zaniedbania w opiece nad chorym. Brak higieny, ciepła, pożywienia. No i izolacja od swiatla

    2. Tak, lepiej w pierwszym roku życia zamiast szczepić to trzymać pod kloszem, by czego nie złapało. Może jedynak by się uchował, ale jak ma rodzeństwo w żłobku to życzę powodzenia.

    3. Nie byłam sczepiona na odrę, jako dziecko przechoprowałam ją, nie[prawda że brak ssczepien powoduje ciężkie przechorowanie odry. odra prawidłowo leczona , nie zaniedbana jest normalnie wyleczalna bez skutków ubocznych. Po co niszczyć naturalna odporno śc organizmu tyloma szczepionkami na choroby które dzieci normalnie przechorowywały dawniej i przechorowuja obecnie. to tylko w Polsce taka głupawka

  11. Mogłabyś podlinkować co głupsze wypowiedzi Huberta Czerniaka albo inne świadczące o tym, że nie wie, o czym mówi? Pewna bliska mi osoba ostatnio zaczęła intensywnie go oglądać (twierdzi, że dzięki niemu "nabywa wiedzy"..). Chciałbym wyprowadzić ją z błędu 😉

  12. Sprawa jest prosta.Nie chcą,niech nie szczepią ale:zakaz przyjmowania dzieci do żłobka i przedszkola (zagrożenie dla innych dzieci),w razie zachorowania na chorobę objętą szczepieniem-100% odpłatność za leczenie.Nie wykonywać żadnych inwazyjnych zabiegów w państwowych placówkach.Takie osoby (np.w przypadku żółtaczki) i rodzice takich dzieci powinny mieć obowiązek informowania w szkołach w pracy itp,że nie są szczepieni.Bo to jest jakaś paranoja i chęć szalbierczego zaistnienia w mediach.

    1. Brawo kretynie, sam w miarę dobrze stwiedziłeś, że paranoja

      i zasugerowałeś ostracyzm społeczno-ekonomiczny jako lekarstwo

      brawo, mściwy pseudointelektualny konform-kretynie

    2. No dobra a jak teraz w ramach obowiązku dziecko dozna powikłań, to dlaczego rodzice zostają sami z problemem i nie ma żadnych odszkodowań ani pomocy??
      To ma być ta solidarność społeczna?

  13. Widzę, że autor też na tym ruchu cce ugrać swoje pięć minut. Odra to zwykłą chora wieku dziecięcego, której nawet się nie leczy. W kilkudziesueciomilionowym kraju 10 zachorowań na odrę nazywasz epidemia jaja. Wiesz, że wirusem odry leczy się nowotwory? Zarzucasz antyszczepionkowcom brak konkretnej wiedzy manipulacje a robisz dokladnie to samo. MANIPULUJESZ.

    1. lol poczytaj o podostrym stwardniającym zapaleniu mózgu – powikłaniu, które może zrobić z ciebie warzywo nawet po kilkunastu latach od zachorowania na odrę. Co do nowotworów to leczy się je (a przynajmniej próbuje) nie dzikimi wirusami odry tylko zmodyfikowanymi przez człowieka – tymi samymi które tworzą szczepionkę przeciw odrze. Dodatkowo wczesnego raka pęcherza moczowego skutecznie leczy się – uwaga – szczepionką przeciw gruźlicy podawaną dopęcherzowo :). Także twój argument o dobrych wirusach leczących nowotwory w przeciwieństwie do złych szczepionej jest inwalidą, bo jest dokładnie na odwrót. Pozdrawiam 🙂

  14. Antyszczepionkowców powinno się ścigać z urzędu za działania i propagowanie działań stwarzających zagrożenie bezpieczeństwa publicznego. Karami powinny być wysokie grzywny finansowe (min. roczne przychody) i więzienie z nakazem pracy społecznej np. w DPSach, hospicjach, na oddziałach zakaźnych itp.

  15. Po demaskatorskim tytule sądząc spodziewałem się, że Justyna Socha okaże się co najmniej Żydem, a tu jedyne wady, jakie udało się jej przykleić, to bycie agentem ubezpieczeniowym i fakt, że jakiś wandal przykleił przeciw niej kartkę na latarni. Słabo.

  16. Te artykuły to stek bzdur. Mam tylko nadzieję, że ludziom włączyło się myślenie i nie nabiorą się na to.

  17. Mam pytanie, czy i kiedy pan autor ostatnio się szczepił? Może tak jak dyplom, ujawni swoją książeczkę szczepień

    1. W tym roku przyjąłem drugą dawkę na WZWA, pod koniec poprzedniego trzecią dawkę na HPV. 🙂

    2. Super:) Jedz jeszcze tylko GMO i ustawiaj się z kocykiem pod opryskami samolotów, a na pewno będziesz w przyszłości bykiem rozpłodowym 😀 Te wypociny (bo artykułem tego nazwać nie można) to totalne dno

    3. Większość osób, które stwierdzają, że wpis jest "głupi" pisze to jako ANONIM, jakby obawiali się, że zostaną skojarzeni z wypowiedzią. Cóż. Druga rzecz to, że nie należy wysnuwać ogólnych wniosków na podstawie jednego czy dwóch przypadków np. ciepłe, rozgazowane piwo z cukrem pomogło mi na swędzenie łokcia – wniosek: ciepłe, rozgazowane piwo z cukrem leczy swędzenie łokci u wszystkich. To totalny błąd. Ale po co ja się produkuje, przecież nie od dziś wiadomo, że fanatycy mają zawsze rację.
      Pozdro dla Autora od biologów z Katowic 😀

  18. Justyna Socha
    Czyli
    Юстина плуг
    Jest postsowiecką agentka mająca na celu destabilizację ochrony populacyjnej w kraju nadwiślańskim.
    Z gęby ruska, metody działania ruskie. Dezinformacja oraz kłamstwa na modłę sowiecką.

    Są to moje prywatne przemyślenia, mam nadzieję się mylić bo jeśli się mylę to nie ucierpią polskie dzieci w skali jaka sobie ruscy zaplanowali.

    1. Żarty żartami, ale służy rosyjskie naprawdę sponsorują spam antyszczepionkowy,
      to rodzaj broni biologicznej.

  19. Wszystkich tych debili powinno się deportować przymusowo z państwa i odebrać im prawa rodzicielskie. A najśmieszniejszy jest fakt, że naprawdę wierzą, że ich śmieszne podpisy cokolwiek zdziałają xD nikt w sejmie po za Kukizem tego nie poprze, a nawet gdyby, to będzie musiało być przeprowadzone jakieś referendum w kraju, gdzie polegną w moment jako zdecydowana mniejszość. I bardzo dobrze 🙂

    1. Jesteś matką??? Szczepiłaś??? Rozmawiałaś z rodzicem dziecka, które po szczepieniu doznało uszczerbku na zdrowiu??? Skoro tak bardzo boisz się nieszczepionych, zaszczep się, kto Ci broni??? Szczep się, na co chcesz!!!!

  20. Ten artykuł to dno jak jego autor.Dlaczego nie nie napisze chociaż jeden dowód na to że szczepionki coś leczą i zabezpieczają.Jerzy Zięba proponuje 100 tys.zł dla tego co udowodni dobroczynność chociaż jednej szczepionki lub podać go do sądu jeśli mówi nieprawdę.Dajcie Polakom wybór tak jak to jest w cywilizowanej europie,ja tam nie widziałem żadnej epidemii,u nas jest epidemia autyzmu.

    1. No bo czegoś innego się spodziewać po autorze, który ze zdjęcia wygląda jak gimnazjalista! Zdobył papierek, którym się chwali publicznie na zdjęciu. Zero inteligencji, doświadczenia,pokory. Skoro na piśmie jest taki "mocny w gębie", gardzi Ziębą, może by tak konfrontacja na żywo, w cztery oczy?? Nie… do tego nie dopuści, bo z niego tchórz i wie doskonale, że by przegrał z kretesem!!!

  21. Brak konkretów niestety.
    Gdzie te epidemie ? może konkretne liczby, miejsca… z podaniem źródła pozyskanych danych ? wyniki badań ? Bo jeśli są to informacje (dowody?) z mas mediów to są to kiepskie dane (często zmanipulowane bądź przekoloryzowane lub opracowane przez dziennikarzy-laików).

    By mówić/pisać o szczepieniach trzeba się także oprzeć na : badaniach potwierdzających, że szczepienia są zdrowe bądź niezdrowe (z informacją o pochodzeniu tych badań i na czyje zlecenie…); ekonomii; historii medycyny (oj, sporo wpadek można by podać!); mikrobiologii; epidemiologii; toksykologii; odpowiedzialności producentów leków (w tym właśnie szczepionek); przepisach prawa, itd.
    Można też nawiązać do ulotek dołączonych do konkretnych szczepionek – czytał ktoś ? 😉

    Przenalizować przypadki NOPów – tutaj też można się popisać.

    Jak działa polska służba zdrowia ? 😉

    Profesorowie wykładający na uczelniach też wypowiadają się w sposób podobny co przywołana Majewska… naukowcy lubią nazywać po swojemu różne zjawiska często w zaskakujący sposób.

    Artykuł bardzo stronniczy i robiący wodę z mózgu pseudointelektualistom.

  22. A jak odróżnić antyszczepionkowca od "antyNOPowca" ?
    zazwyczaj bezkrytycznie oba kwalifikuje się jako antyszczepionkowiec i powstają tego typu stronnicze artykuły.

  23. Artykuł wyssany z palca… bzdury i nieprawdziwe informacje. Głupoty jakich mało… Autorowi życzę prawdziwego NOPu w rodzinie wtedy inaczej spojrzy na szczepienia.
    A sformułowanie ruch antyszczepionkowcy to bzdura… to ludzie walczący o wolność i nie łamanie praw człowieka, nie są przeciw szczepieniom a za wolnym wyborem, są sceptykami a nie przeciwnikami. Autor nawet nie pokusił się o zgłebienie tematu i pisze nieprawdę…
    Żenujące….

    1. Kolejna nieprzemakalna pierdoła!
      Wolność jest dla ludzi inteligentnych, dla idiotów są instrukcje i nakazy.

    2. Ciekawe co pani Kamila powie, jak w jej nieszczepionej rodzinie pojawi się polio albo różyczka wrodzona – czego tej pani oczywiście NIE życzę. Dołączę się chętnie do pani walki o "wolność i prawa człowieka" – po zniesieniu obowiązku szczepień powalczmy o zniesienie obowiązku hamowania na czerwonym świetle, może w końcu przestanę spóźniać się do pracy 😉

    3. jeśli ktoś nie chce się zaszczepić to wie jakie mogą być konsekwencje i się na nie decyduje, i to jest JEGO WYBÓR

      Czym innym jest jak jest tego wyboru pozbawiony , przymuszony a istnieje ryzyko że będą skutki uboczne i zachoruje na poważną chorobę ( po szczepionce na grype ptasia czy swinska kraje skandynawskie i chyba uk maja problem z narkolepsja u młodzieży )

      I to jest duża różnica, kiedy ponosi się skutki własnej decyzji a decyzji urzedniczej bez prawa do wyboru !

      Nie powinien decydować o takich sprawach ktoś kto nie poniesie potem skutków tej decyzji.

  24. Zarówno ucieczka od szczepień jak i szczepienie na wszystko co popadnie i byle jak mogą być bardzo niebezpieczne. Bardzo dobrze, że takie ruchy "przeciw-NOPowe" (tak powinien nazwać większość wymienionych w artykule osób) powstały.

    Natomiast bezkompromisowi antyszczepionkowcy mogą być złem. Od zawsze ślepe propagowanie jakiejś idei lub zakazywanie czegoś na ślepo jest szkodliwe.

  25. Skoro w tym artykule jest taka masa krętaczy i oszustów to czemu do tej pory nikt „uczciwy" nie ujawnił składu szczepionek i badań przeprowadzonych??? Rzygać się chce czytając takie artykuły. Dobrze, że są tacy jak oni dla których jeszcze są jakieś wartość i nie liczy się kasa. Rzygam na was.

    1. Przecież skład szczepionki (każdej) jest ogólnodostępny, a badania dotyczące szczepionek także (przy czym są publikowane w międzynarodowych czasopismach w j. angielskim).

  26. Autor tego artykułu jest z dużym prawdopodobieństwem jest ofiarą szczepień.Podane dożylnie aluminium rtęć zrobiły swoje.Brak możliwości logicznego myślenia postawa sado- maso i wiele innych rzeczy wskazuje że nie jest w pełni świadomy.Paradoksalnie z uporem maniaka broni swoich oprawców.

  27. Przede wszystkim to nie żadni antyszczepionkowcy. To zwykli ludzie, którzy cenią sobie wolność i nietykalność osobistą i nie chcą aby urzędnik państwowy decydował za nich (często nie bezinteresownie) co wstrzyknąć ich dzieciom. Nie jest też żadną tajemnicą, że szczepionki zawierają metale ciężkie i inne toksyny a niepożądane odczyny poszczepienne jednak występują. Nie jest też tajemnicą, że z każdym rokiem rośnie ilość "obowiązkowych szczepień" a dzieciaki od tego bynajmniej nie są zdrowsze jak również to że przymus szczepień występuje głównie w krajach postkomunistycznych, z czego oczywiście ktoś czerpie miliardowe zyski. Pani Socha i STOP NOP walczą nie ze szczepionkami ale z przymusem zwłaszcza stosowanym wobec dzieci bezpośrednio po urodzeniu gdzie ryzyko powikłań jest naprawdę wysokie. Ale komuś bardzo zależy (i opłaca się) ich zdyskredytować.

    1. Jakie metale ciężkie i "inne toksyny" zawierają szczepionki? I skąd pomysł, że dzieci nie są zdrowsze od dodatkowych szczepień? Czy jak porównasz dziecko z pneumokokowym zapaleniem mózgu z dzieckiem zdrowym, bo to pierwsze nie otrzymało szczepionki, a to drugie owszem, przez co wspólna zabawa na łonie natury skończyła się dla jednego tragedią, to czy nie uznasz że to z zapaleniem mózgu jest mniej zdrowe od tego zaszczepionego?

    2. "I skąd pomysł, że dzieci nie są zdrowsze od dodatkowych szczepień?" Pozwolę sobie odpowiedzieć, młody człowieku.
      Kiedy ja byłam w szkole podstawowej to o alergii prawie nikt nie słyszał, w całej szkole nie było ani jednego przypadku autyzmu a na ciężkie choroby typu padaczka chorowało 2 dzieci.
      Czy wiesz że naukowcy wyliczyli że w roku 2025 POŁOWA urodzonych dzieci może mieć autyzm??
      (badania dr Stephanie Seneff – starszy specjalista naukowo-badawczy w MIT Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory)

      Ale to nic, damy naszym dzieciom Bydlęca szczepionkę na gruźlice.. Tylko przed jakim rodzajem gruźlicy chroni?? Mamy tu sprzeczne informacje, bo jedni podają że chroni przed gruźlicą kostną a inni że przed "..gruźliczym zapaleniem opon mózgowo-rdzeniowych. Więcej zapytań budzi skuteczność szczepienia BCG w gruźlicy płucnej. Wykazywano zarówno dużą skuteczność szczepionki w zapobieganiu gruźlicy płuc, jak i brak tego efektu." Ciekawe że na tej samej stronie możemy przeczytać – "Najczęstszą postacią gruźlicy była gruźlica płuc. W 2017 roku zarejestrowano 5 531 przypadków gruźlicy płuc, tj. 95,6% wszystkich zachorowań. Zachorowania na gruźlicę pozapłucną (256 przypadków) stanowiły 4,4% ogółu chorych zarejestrowanych w 2017 roku." Dalej na stronie możemy sprawdzić czy zachorowaność ma coś wspólnego ze szczepieniem (Polska – szczepionka obowiązkowa, Niemcy – brak szczepień od 20 Lat);

      "Gruźlica w państwach Europejskiego Regionu WHO:
      – kraje o niskiej zapadalności na gruźlicę (poniżej 20 przypadków gruźlicy/100 000 ludności): Austria, Belgia, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Malta, Holandia, Norwegia, Polska, Słowacja, Slowenia, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania.
      – kraje o wysokiej zapadalności na gruźlicę (powyżej 20 przypadków gruźlicy/100 000 ludności): Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Bułgaria, Estonia, Gruzja, Kazachstan, Kirgistan, Łotwa, Litwa, Mołdawia, Rumunia, Rosja, Tadżykistan, Turcja, Turkmenia, Ukraina, Uzbekistan."
      źródło; http://szczepienia.pzh.gov.pl/szczepionki/gruzlica/3/#jak-wiele-zachorowan-na-gruzlice-wystepuje-w-polsce

      I na koniec jeszcze 3 pytania;
      – Czy sądzisz że system immunologiczny człowieka ma nieograniczone moce przerobowe?
      – Dlaczego w szczepionkach dla koni nie ma substancji szkodliwych które możemy znaleźć w szczepionkach dla ludzi?
      (wodorotlenek i fosforan glinu (czyli adiuwant – aluminium), polisorbat 80, formaldehyd, tiomersal
      do tego jeszcze komórki z linii komórkowych ludzkich – MRC-5 i WI-38, małpich – VERO,bydlęca surowica płodowa, antybiotyki – neomycyna i polimycyna)
      źródło; https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/additives.htm
      – Czy wiesz jaki % amiszów zapada na autyzm?
      *(mamy niewiele możliwości porównawczych, co do % zachorowań oraz odporności grupowej. Są jednak środowiska gdzie ludzie się nie szczepią)…

    3. Panie Łukaszu Sakowski, proponuję Ci abyś wziął sobie szczepionkę z adekwatną do Twojej wagi ciała ilością rtęci lub aluminium jaką wstrzykuje się noworodkowi w 1 dobie po urodzeniu. Zobaczysz efekty może zaraz, a może za kilka lat.

  28. Nie jestem przeciw szczepieniom ale za powrotem starego kalendarza szczepień i pojedynczych szczepionek. Nie pamiętam nikogo z dziecinstwa wśród rówieśników dotkniętych NOPem czy autyzmem, teraz sama jestem mamą, szczepilam, widziałam jak tuz po szczepionce 4w1 moje dziecko dostaje krzyku mózgowego i nie ma z nim kontaktu całą noc. Po następnej to samo, płacz i krzyk i nóżka spuchnieta, nigdy tego nie zapomnę. Kilka dni dziecko warzywo i powoli powoli poprawa. Nikt mi nie pomógł. Mam koleżanki z dziećmi autystycznymi, wszystkie młode mamy, objawy po szczepionkach podobne.
    Kiedyś tego nie było w takim natężeniu. Szczepionki 4w1 czy 6w1 to za dużo dla takiego małego dziecka, kiedy w końcu ktoś to zrozumie??

  29. A napisał te bzdury… biolog z poznania hahahahah
    Totalne zero wiedzy, ile placa za takie publikowanie bzdur?
    Ktos chce obalic podstawy działania CBD, wit C, soli itd, "GRATULUJE"! Obys sie chlopie zaszczepił…

  30. Lepiej niech sie wypowiedza lekarze,pielegniarki profesorowie czyli ludzie ze srodowiska medycznego.
    Pani Socha niech zajmie sie czworka dzieci i swoja praca agenta ubezpieczeniowego to jej sprawa czy szczepi,czy nie swoje dzieci ale cuemnogrodu niech nikt nie wciska i kitu .Tez mi zalozyciele..Chyba o rozglos chodzi i orofity jak zwykle zrszta….

  31. Lepiej niech sie wypowiedza lekarze,pielegniarki profesorowie czyli ludzie ze srodowiska medycznego.
    Pani Socha niech zajmie sie czworka dzieci i swoja praca agenta ubezpieczeniowego to jej sprawa czy szczepi,czy nie swoje dzieci ale ciemnogrodnogrod juz za nami nie wciska i

    Tez mi zalozyciele..Chyba o rozglos chodzi i profity jak zwykle zrszta….Może by tak inny Projekt obywatelski wymyslili.jak polepszyc sytuacje biednego renisty i emeryta.

  32. Witam,
    lubie ta strone i cenie Pana wiedze, dlatego tez czesto przymykam oko na ²polityke" jaka Pan uprawia. Dobrze to rozumiem, w Polsce wysmienicie sprzedaje sie "wylewanie na innych blota" i krytykowanie. (Szkoda, ze nikt nie spojrzy na siebie i nie wystawi tak sprawnie oceny)
    W tym temacie bardzo zawiodlam sie na Pana zrodlach informacji. Polecam strony niemieckie, tu mozna znalezc duzo wiecej badan na poruszony temat.
    Pozdrawiam,
    ak

  33. Oj, dużo jeszcze o życiu Pan nie wie, a jeszcz mniej wie Pan o ludziach. Ja wiem, że dzisiaj każdy może być specjalistą we wszystkim, i mógł Pan sobie napisać, to sobie napisał. Oby Pana dzieci nigdy nie doświadczyły NOPa.
    A swoją drogą ciekawe czy Pan tak chętnie da sobie wszystko wcisnąć, zoperować.. tak bez mrugnięcia okiem, bez refleksji. Jako biolog powinien mieć Pan szerokie pojęcie. Ja jako chemik mam dużo wątpliwości..

  34. Ostatnio na grupie wyznaniowej panajerzego poprawiłam faceta, który porównał lekarzy do dr MENDELE. Zapytałam kto to ten Mendele, może chodziło o dr Mengele 😉 Chłop zarzucił mi że pewnie kończyłam studia polityczne w Moskwie, powinnam dostać lanie na gołą pupę i mam tupet, bo jestem za zbrodniami na dzieciach. No i historii nie znam. Masakra, ich grupa to zbiór ludzi psychicznych.

  35. Ciekawa jestem kto będzie następny jeszcze zostało troszkę lekarzy do publicznego skalowanie ja włączyłam własne myślenie

  36. W sumie to chyba nie ma czego komentować..

    Autor nie czytał książki Jerzego Zięby, nie zna badań naukowych na podstawie których pani dr. Majewska twierdziła to co twierdziła.
    Co do innych osób kompletnie mija się z prawdą.

    Pytanie pozostaje tylko jedno , kto autorowi płaci za tego typu artykuły? Bo to jest najciekawsze.

    Bo że ma w tym interes to pewne, pytanie tylko jaki i czy zdaje sobie sprawę z konsekwencji.

  37. MŁODY CZŁOWIEKU PISZĄCY TEN ARTYKÓW, ZAPEWNE NIE MASZ DZIECI, RODZINY, NIE PROWADZISZ DOMU, OGÓLNIE NIE ZNASZ ŻYCIA. JA CI COŚ POWIEM JAK ZACZNIESZ SZCZEPIĆ SWOJE DZIECI (O ILE JE ZROBISZ) TO SIĘ PRZEKONASZ NA WŁASNEJ CZY TEŻ MOŻE NA SKÓRZE DZIECI JAKIE TO SĄ DOBRODZIEJSTWA NAUKI. KRZYK, PŁACZ BÓL NIEPRZESPANE NOCE, TROSKA, OBAWY. A POTEM MOŻE SIE OKAZAĆ ŻE I TAK MIMO ZASZCZEPIENIA DZIECKO ZACHORUJE NA TĘ CHOROBĘ NA KTÓRE BYŁO SZCZEPIONE. ALBO MOŻE I DOSTAĆ CHOROBY POSZCZEPIENNEJ, PEWNIE NIE SŁYSZAŁEŚ O TYM PSEUDONAUKOWCU

  38. Cytat z artykułu: "Socha swoje pięć minut sławy miała także przy okazji uprowadzenia dziecka ze szpitala w Białogardzie. Zostało porwane aby nie podano mu szczepionki i nie przeprowadzono innych, standardowych po porodzie procedur medycznych.". Autorowi proponuję nie pisać na tematy o których nie ma zielonego pojęcia. Sprawa była na tyle głośna i na tyle dokładnie omawiana w mediach, że aż trudno uwierzyć, że można napisać taką bzdurę.

  39. W Polsce ludzie boją się imigrantów którzy mają nas pozabijać ALE nikt nie myśli o tym że sami się zabijamy, że mamy tysiące idiotów na drogach, boimi się antyszczepionkow ale nikt nie myśli o tym że cukier, tłuszcz i smieciowe jedzenie zabija tysiące osób i generuje milionowe koszty…

  40. "W Polsce natomiast doszło do wielu zachorowań na żółtaczkę pokarmową wywołaną wirusem zapalenia wątroby typu A (WZWA). Wprawdzie szczepienie przeciw WZWA nie jest obowiązkowe, ale ogólne zniechęcanie ludzi do szczepień przez działania antyszczepionkowców stwarza dobrą atmosferę do takich masowych zakażeń." czy ma Pan dane na poparcie tej wypowiedzi? Nie jestem przeciwniczką szczepionek ale rzucanie takich informacji na początku artykułu, bez podania źródeł sprawia że zamiast poważnie argumentować faktami na twierdzenia antyszczepionkowców wdaje się Pan w bezsensowne dyskusje gdzie nagle medycyna epidemiologiczna staje się kwestią opinii. Bardzo szanuję Pana bloga i pisze Pan dużo i ciekawie ale więcej źródeł proszę!!!

  41. Komentowac by można długo ten marny artykuł,ale powiem tylko tak…trzeba być zapewne idiotą,aby tak marny dziennikarsko stek wypocin stworzyć. Artykuł pisany na zlecenie a ten co go napisał jest zwykłym śmieciem społecznym i hieną na kasę. Żal mi takich ludzi. W dzieciństwie tego typu dzieci były przez nas często dreczone za swoja nieudolnośc i bycie kapusiem. Dzisiaj odbijają sobie swój brak talentu i pisza takie marne artykuły za marna kasę. Taki "redaktor" gdyby zadał sobie trudu, to by wiedział,że wszyscy wymienieni poza Ziębą, bo dla mnie to akurat cwaniak….to sa znawcy tematu a Prof Majewska jest szczególnie cenna osobistościa w tym gronie. Jest eksertem z ogromnym doświadczeniem i jajami 1000 razy większymi niz wydmuszki tego pseudo redaktorka…tchórza z Pcimia dolnego, karła intelektualnego i wieprza. Zapraszam do sądu za moja opinię i chętnie pogrąże pana redaktora i jego małośc w polskim sadzie. Bydlak mały z ciebie chłopie…

  42. Artykuł tak jak zresztą cały ten portal totalne dno, już nie tracę nawet czasów żeby czytać te artykuły tylko przechodzę do komentarzy bo są o wiele ciekawsze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *